środa, 5 lutego 2014

classes

'' Taniec jest najwznioślejszą, najbardziej wzruszająca, najpiękniejszą ze wszystkich sztuk, bo nie jest tylko prostą interpretacją czy wyobrażeniem życia - jest samym życiem '' ~ Havelock Ellis


     Taniec dla nas - tancerzy do lekarstwo na wszystko. To nasze życie. Poprzez ruchy wyrażamy siebie, nasze emocje, to kim jesteśmy. Rozumiemy się bez słów. Miłość. Przyjaźń. Wolność. Pokój. '' W tańcu kryje się głębia, która daje szczęście. '' Człowiek z pasją jest bogatszy w środku, zupełnie inaczej patrzy na świat niż człowiek, który nie ma w sobie nic. Każdy tancerz zawsze pozostanie tancerzem. Może się cieszyć tym, mając lat dziesięć, a także dziewięćdziesiąt. Niewątpliwie jest on częścią nas, ponieważ się z nim identyfikujemy. Staje się dla nas czymś ponad wszystko, a gdyby miałoby go zabraknąć, powstaje niesamowita pustka. Osobiście mam przerwę - kontuzja i nie jestem w stanie odpowiedzieć jak bardzo brakuje mi tego, z czym jestem związana. Nie tylko brakuje mi samego tańca, jako taniec, ale i ludzi z którymi spędzam godziny na sali, dzielę doświadczenia, przeżycia. Ludzi, którzy ciągle mnie motywują i wspierają. Grupa, z którą się pracuje staje się jedną wielką rodziną. Łączy nas więź, która ma stały fundament, ponieważ jest zbudowana na szczerości i zaufaniu. Nikt się nie obawia otworzyć przed którymś z nas, ponieważ wszystko zostaje między nami. I o to w tym chodzi. Aby czerpać szczęście z tego co się kocha i jednocześnie spędzać czas z ludźmi, którym się ufa. 


'' Czym jest więc taniec ? Wydaje mi się więc, że jest on życiem daną chwilą, nie przyszłością, nie przeszłością, a teraźniejszością '' ~ Walter Laird


     Jakiś czas temu poznałam Damiana, z których zaczęłam współpracę, a dzięki łączącej nas pasji i wzajemnej lojalności, zaprzyjaźniliśmy się. Teraz założył on grupę w Domu Kultury Błonie w Lublinie. Zajęcia odbywają się w każdą sobotę od godziny 13 do godziny 15 ( taka mini reklama, także wpadajcie ! ). Co jest ważne ? Na zajęciach panuje świetna atmosfera - wydaje mi się, że jest to spowodowane wzajemną lojalnością i zrozumieniem. Tym samym śmiem twierdzić, iż grupa jest fantastyczna ! Łączy ze sobą ludzi w różnym wieku, o odmiennym światopoglądzie i różnym charakterze. Pomimo tych różnic łączy  nas jedna najważniejsza rzecz. Pasja - taniec. Wszyscy jesteśmy sobie równi, nie ma podziału na lepszych, czy gorszych. Każdy uczy się od siebie. Jakiś choreograf powiedział kiedyś - '' Uczcie się od wszystkich - teoretycznie gorszych i lepszych, bo wbrew pozorom wszyscy jesteśmy sobie równi,a każdy ma w sobie coś szczególnego. '' 


'' Tak jak ekstaza umożliwia przekraczanie własnych granic, tak taniec jest sposobem unoszenia się w przestrzeni, odkrywania nowych wymiarów bez utraty kontaktu z własnym ciałem. '' ~Paulo Coelho 


     Tym samy pragnę zaprosić wszystkich na zajęcia do nowo powstałej grupy. Jak wcześniej pisałam zajęcia odbywają się co sobotę od 13 do 15 w Domu Kultury Błonie. Często mamy integracje po zajęciach, dzięki czemu jesteśmy zgrani. Na sali ludzie zawsze fazują i dają energie, więc nie można narzekać na jakikolwiek brak zaangażowania. Jeżeli macie jakieś pytania, piszcie tutaj, bądź na fb - Angelika Małyska, Damian Ostrzyżek. 


''Taniec jest ukrytym językiem duszy '' ~ Martha Graham








9 komentarzy:

  1. o znam tego pana co prowadzi warszaty :D pozdrawiam pozdrawiam :) lubie notki o tańcu :D zrobiłam sobie przerwę i jednak planuje wrócić

    http://lovofashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz w zupełności rację co chodzi o pasję ( Nie mówię konkretnie o tańcu). Bardzo mądrze to wszystko napisałaś. Bo tak naprawdę pasja to jesteś ty. Cząstka ciebie bez której nie możesz żyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. ta forma ruchu jest idealna dla naszej sylwetki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne cytaty. Nigdy nie miałem okazji uczyć się tańca profesionalnie, cóż może kiedyś przyjdzie na to czas. Cieszę się, że masz taką pasję, że jest to sposób na wyrażenie "Ciebie" życzę samych sukcesów. Świetny blog ;) w wolnej chwili zapraszam do siebie http://chmielublog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Dokładnie. :) Moja klasa jest humanistyczno-lingwistyczna jednak nie każdego interesuje to i to :)
    Ja na przykład przyszłam do tej klasy ze względu na języki i chciałabym mieć tylko języki, a inni przyszli właśnie ze względu na historię. W związku z tym zamieszaniem musimy podjąć jutro jakąś decyzje co robimy by móc poinformować dyrektora o naszych wyborach wcześniej niż sam będzie podejmował decyzję ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś się zastanawiałam czy nie zapisać się na jakieś tańce czy coś ale stwierdziłam, że to nie dla mnie ;)
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie piszesz.
    Trzymaj się cieplutko!:)


    http://jaczaandjacza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie przepadałam za tańcem, na razie wystarcza mi pomachiwanie którąś z kończyń po wypiciu jednego głębszego :P

    Pozdrawiam,
    SUVENNES

    OdpowiedzUsuń