czwartek, 30 stycznia 2014

treasure

''W sobie sam każdy nosi swój skarb.'' ~ Sokrates



     Każdy z nas jest inny, posiada różne wartości i odmienny światopogląd. Ze względu na to dla każdego skarbem będzie coś innego - chęć znalezienia, bądź rozwinięcia talentu ; rozmyślanie nad istotą funkcjonowania wartości moralnych ; dążenie do otrzymania darów Bożych. 
     Wszyscy posiadamy jakiś talent, który odkryty, a następnie szlifowany staje się dla nas czymś ważnym. Oczywiste jest, iż aby uzyskać jakiekolwiek efekty naszych działań, musimy na samym początku trochę poświęcić. Skupiając się na pielęgnacji naszego zarodka, jakim jest w tym przypadku talent, powinniśmy pamiętać, że nic nie przychodzi od razu. Na wszystko potrzeba czasu, więc po co pośpiech ! Możemy porównać to do uprawy roli. Na samym początku zasadzamy ziarenka, które dzięki ciągłej pielęgnacji wypuszczają piękne plony. Tak samo jest z talentem. Dopiero po jakimś czasie możemy dostrzec istotny progres. Z biegiem czasu, to co potrafimy najlepiej przekształca się w pasję, dzięki której możemy czerpać szczęście. Życie od razu staje się bardziej kolorowe, a my jesteśmy bogatsi o coś, czego nikt nigdy nie będzie w stanie nam odebrać. Śmiem twierdzić, iż pasja jest jak narkotyk, gdyż dzięki pojawiającej się euforii zapominamy o troskach życia codziennego. 
     Posiadamy wartości moralne wynikające z norm, czy zachowań. Są one zestawem cech, które są uważana za dobre i ważne. Część z nas postępuje według nich w życiu codziennym. Rodząc się nie mamy pojęcia, co to wartość, czy norma. Uczymy się ich z miesiąca, na miesiąc, z roku na rok. Dzięki naszym wieloletnim obserwacjom potrafimy odróżnić dobro od zła, wybierając właściwą drogę w życiu. Wśród takich wartości jak uczciwość, zaufanie, szacunek to największą rolę pełnią moralność i honor.
     ,, Nikomu nie oddawaj złem za zło '' (Rz.12,17). Dzięki poczuciu sumienia człowiek jest w stanie stwierdzić, czy wyrządził przykrość drugiej osobie. Chrześcijaństwo głosi, aby wybaczać bliźniemu i kochać go jak siebie samego. Zatem dotyczy to także naszych wrogów. Tym samym możemy dostrzec koleją wartość, którą powinniśmy się kierować w naszym bytowaniu. 
     Niektórzy twierdzą, że dary od Boga to rzeczy materialne, a zaś druga część mówi, iż są to rzeczy niematerialne. Dla jednych darem jest dobrobyt, miejsce pracy czy kojące przyjemności. Natomiast dla innych to wartości biblijne, o których wspomniałam wcześniej. Ludzie wierzący żyją według Biblii i Dekalogu. Zespół wartości jaki w sobie posiadają jest nich osobistym skarbem. Świat bez wartości byłby pusty, a ludzie ślepi. Nie wiedzieliby co jest ważne, jak należy się zachowywać. Ba ! Nawet nie zwracaliby na to uwagi. Nie docenialiby tego, co mieliby na wyciągnięcie ręki. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że to czym będziemy kierować się w życiu, będzie miało wpływ na naszą przyszłość.
     Każdy człowiek znajdzie w sobie coś, co będzie jego skarbem. Nieważne, czy to będzie ukryty talent, wartość moralna, czy biblijna. Ważne jest to, aby o to dbać i starać się rozwijać oraz pielęgnować. Musimy doceniać to co otrzymaliśmy w darze i dbać o to, czego nauczyliśmy się podczas naszego bytu. Możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, ale dzięki temu ''czemuś'' co kryje się wewnątrz nas, stajemy się jeszcze bardziej wartościowymi ludźmi. 

Moja pasja numer jednej ? TANIEC








Czym jest Twoja pasja ? 








11 komentarzy:

  1. Pięknie piszesz :))) Ludzie, którzy odkryli swój talent - odnieśli połowę sukcesu, widzą czego chcą, po czym jak napisałaś - szlifują go. Niektórym nie przychodzi to tak łatwo- odnalezienie swojej pasji. Ludzie Ci drążą, co według mnie jest dość przykre.
    Moją pasją, jak widać po blogu jest rysowanie. :)) Uwielbiam to robić i pochłania mnie to całkowicie.
    Obserwuję
    http://wild-young-beautiful.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham taniec. Od dziecka uczyłam się tańczyć, lecz miałam dłuższą przerwę, a kilka miesięcy temu znów zaczęłam. Bardzo mi się spodobał Twój blog. :)
    rocovcoco.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Moją pasją jest malowanie Obserwuję
    zozolekzozolek12.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Moją pasją jest muzyka i wszystko co z nią związane. Tańczyłam 10 lat taniec towarzyski ,ale przez kontuzję byłam zmuszona zrezygnować. Odkryłam w sobie zmysł organizatorski i tak zaczęłam organizować koncerty muzyki undergrounowej. Bloga również utrzymuje w klimacie muzycznym no i w ubiegłym roku udało mi się otworzyć sklep internetowy i wiem, że to jeszcze nie koniec mojej przygody, mam masę pomysłów i szczerze kocham to robić! Każdy powinien odkryć w sobie pasję i ją doskonalić, a reszta sama przyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, zgadzam się z Tobą ! Życzę powodzenia w dalszej realizacji postawionych celów ! ;)

      Usuń
  5. Pięknie piszesz. Zgadzam się każdy ma talent i jak go w sobie odkrywa to staje się to bardzo ważne w życiu. Najważniejsze tylko dalej się nie poddawać.
    Życzę sukcesów związanych z Twoją pasją, tańcem;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moją pasją jest fotografia.. nie tylko eh.... strasznie dużo tego ;))
    obserwujemy??
    blue95strawberry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Moją pasją też jest taniec ;) Tańcze HIP-HOP
    A drugą jest fotografia :)
    pozdrawiam ^^ obserwuje
    http://dotyk-zabawy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. swietny post, zgadzam sie z tym co piszesz :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń